apple-icon-144×144

Komosa ryżowa (quinoa lub ryż peruwiański)

8.00 

Komosa ryżowa to pseudozboże, tzn. roślina, która wytwarza bogate w skrobię nasiona, lecz w rzeczywistości nie jest zbożem. Jej właściwości i wartości odżywcze od wieków są cenione w Ameryce Południowej, skąd pochodzi.

waga: 250 g

  • Opis

Opis

Jak działa komosa?:

  • źródło wysokiej jakości białka roślinnego. `
  • zawarta w niej lizyna pomaga w budowie chrząstek dlatego polecana osobom na diecie wegetariańskiej i wegańskiej.
  • jest świetnym dodatkiem do dań dla dzieci – bogata w witaminy, a poza tym stymuluje hormon wzrostu
  • ułatwia przyswajanie się Jest źródłem metioniny – który poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci
  • niezbędna na diecie odchudzającej i diabetycznej – ma niski indeks glikemiczny i wysoką zawartość błonnika
  • nie zawiera glutenu
  • ma działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne przeciwwirusowe i immunostymulujące i antyoksydacyjne

 

Sposób użycia: Przed gotowaniem quiona należy wypłukać pod bieżącą wodą i następnie gotować w proporcji 1:2 ok 15 minut. Następnie należy zdjąć ją z gazu i zostawić na ok 10 min pod przykryciem by wchłonęła więcej wody. Jest gotowa kiedy ziarenka robią się przeźroczyste a białe ogonki wyraźne. Komosa świetnie sprawdzi się jako dodatek do zupy, do dań z sosem, do pieczonych czy duszonych warzyw.